علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

سلام
مبارزه تنها به زد و خورد خیابانی منتهی نمیشود،گاه با به چالش کشیدن افراد وارد عرصه ی مبارزاتی‌ای جدید میشویم!
مبارزه میتواند ورزشی،علمی،سیاسی و حتی فرهنگی باشد.
"روح سالم در جسم سالم است"
منتظر نظر دوستان هستیم.
یا علی.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

جُوْ در برابر شمشیر... حقیقت بودو...

سلام

جو در برابر شمشیر

جو سلاح سرد ساخته شده از چوب (بطور سنتی از جنس صنوبر) میباشد که در دوران سامورایی ها بکار گرفته میشد.
طول جو بطور استاندارد 128 سانتیمتر با قطر 24 میلیمتر میباشد.
جو توسط "موسو گونوسوکه" ابداع و بعنوان سلاحی کارآمد معرفی شد. موسو گونه سوکه موفق شد میاموتو موساشی شمشیرزن افسانه ای را فقط با یک جو شکست بدهد و این نقطه عطف و تولد جو-جوتسو بود.
در زمان امپراتور میجی زمانی که حمل و استفاده از شمشیر ممنوع شد اساتید شمشیرزنی شروع به استفاده از جو به جای شمشیر کردند و کم کم متوجه شدند جو از شمشیر بسیار کارآمدتراست چرا که در مورد شمشیر فقط تیغه و نوک و بعضی مواقع دسته آن قابل استفاده بود، اما در مورد جو، هر دو طرف و همه قسمتهای آن قابل استفاده بود،به راحتی در دست قابل حرکت بود و قدرت مانور بیشتری داشت مزیت مهم دیگرجو نسبت به شمشیر، طول بیشتر آن است و این برای فردی که استفاده از آن را بداند نقطه قوت بسیار مهمی محسوب میشود، بلندی جو به شما این امکان را میدهد در حالی که دورتر از نقطه تاثیر شمشیر هستید بتوانید به مهاجم ضربه زده و یا ضربه را دفاع کنید.

 نکته قابل توجه اینست که جو نباید طوری گرفته شود که به صورت مستقیم مقابل تیغه شمشیر قراربگیرد یعنی ضربه شمشیر بلوکه نمیشود، بلکه در صورت لزوم ضربه بوسیله جو رد و دفع میشود
نکته اساسی دیگر در مورد جو در مقابل شمشیر این است که در اکثر مواقع دفاع روی دست مهاجم انجام میگیرد نه شمشیر و ضربه نیز به خود مهاجم زده میشود یعنی عملا و منطقا شما با خود مهاجم کار دارید نه سلاحی که در دست اوست.
نهایتا علاوه بر اینکه میتوان گفت جو درمقایسه با شمشیر سلاحی کارآمدتر است همچنین با توجه به فلسفه بودو و از لحاظ اخلاقی نیز جو جایگاه ویژه ای در بودو دارد چرا که شمشیر برای کشتن ساخته شده اما جو برای زنده نگه داشتن.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی