علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

سلام
مبارزه تنها به زد و خورد خیابانی منتهی نمیشود،گاه با به چالش کشیدن افراد وارد عرصه ی مبارزاتی‌ای جدید میشویم!
مبارزه میتواند ورزشی،علمی،سیاسی و حتی فرهنگی باشد.
"روح سالم در جسم سالم است"
منتظر نظر دوستان هستیم.
یا علی.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

معیار و میزان اندازه ی هرفرد

أمیرالمؤمنین (علیه السلام) در نامه ای به مالک اشتر میفرمایند:«خواص جامعه همواره بار سنگینی را بر جامعه تحمیل میکنند؛زیرا در روزگار سختی یاریشان کمتر و در اجرای عدالت از همه ناراضی تر و در خواسته هایشان پافشارتر و در عطا و بخشش کم سپاس تر و در هنگام منع خواسته ها دیرعذرپذیرتر و در برابر مشکلات کم استقامت تر هستند.

جِهادَنا فِیکَ وَ هَمَّنا فِی طاعَتِکَ

 

در دعوات راوندی از ربیعة بن کلب نقل شده که میگوید:«رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم) به منم فرمودند:ای ربیعه 7سال به ما خدمت کردی آیا حاجتی داری تا برآورده کنم؟عرض کردم:یا رسول الله!مرا مهلت بده تا فکر کنم چه بخواهم.

صبح شد وبر رسول خدا(صلی الله علیه وآله وسلم)  وارد شدم. حضرت فرمودند: ای ربیعه حاجت را بگو.

عرض کردم:از خداوند بخواهید مرا در بهشت با شما قرار دهد!(حضرت ازین خواسته بسیار خوششان آمد)فرمودند:چه کسی این خواسته را به تو یاد داد؟عرض کردم:یا رسول الله ! کسی به من یاد نداد،ولی خودم که در باره ی خودم فکر کردم دیدم که اگر مال بخواهم از بین رفتنی است و اگر مال زیاد واولاد بخواهم آنها هم سرنوشتی غیر مرگ نخواهند داشت.ربیعه میگوید:حضرت لحظاتی سر به پایین انداختند؛سپس فرمودند:خواسته ات را قبول کردم تو نیز با طولانی کردن سجده مرا در اجابت آن یاری کن.»

چقدر این خدمتگذار بلند همت است که نمگوید من صرفا بهشت را میخواهم بلکه میگوید من بهشت را در کنار شما میخواهم؛لذ ا حضرت ازین دقت وهمت خوششان می آید.

)   ارزش هر فرد به اندازه ی همت اوست.مولای متقیان (

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی