علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

سلام
مبارزه تنها به زد و خورد خیابانی منتهی نمیشود،گاه با به چالش کشیدن افراد وارد عرصه ی مبارزاتی‌ای جدید میشویم!
مبارزه میتواند ورزشی،علمی،سیاسی و حتی فرهنگی باشد.
"روح سالم در جسم سالم است"
منتظر نظر دوستان هستیم.
یا علی.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

آیکی جوجوتسو چیست؟

آی‌کی جوجوتسو یک هنر رزمی ...ژاپنی است که احتمالاً در قرن یازدهم توسط میناموتو و یوشیمیتسو بنیانگذاری شده است. ولی تاریخ ژاپن گواهِ آن است که این سبک توسط بعضی از سامورایی‌های رده بالای خانواده تاکدا در کای فیفدم (شمال ژاپن) تمرین می‌شد. سه سبک اصلی آیکی جوجوتسو عبارتند از: جوجوتسو، آیکی نوجوتسو، و آیکی جوجوتسو. جوجوتسو و آیکی دوی مدرن ژاپنی از آیکی جوجوتسو سرچشمه گرفته‌اند. در آیکی جوجوتسو، تکنیک‌های قفل مفصل و پرتابی برای مجروح کردن و شکست حریف با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

به طور مفصل ترمیتوان گفت:

پس از مرگ شینگن، فئودال بزرگ تاکدا، در سال ۱۵۷۳ کونیتسوگو یکی دیگر از بزرگان این خاندان به آیزو فیفدم رفت و دایتو ریو آیکی جوجوتسو را در آنجا به طور انحصاری توسعه داد. تا اینکه بعد از سال ۱۸۶۸ سیستم فئودالی در ژاپن شکسته شد و تانومو سایگو این هنر رزمی را به سوگاکو تاکدا آموزش داد تا آن را به صورت میراث به نسل‌های آینده ژاپن تحویل دهد. برای اولین بار سوگاکو تاکدا نام "دایتو ریو آیکی جوجوتسو" را بر روی این هنر رزمی زیبا قرار داد و شاگردان زیادی را تربیت نمود. سوکاگو تاکدا از ابتدای قرن بیستم تا زمان مرگش در سال ۱۹۴۳ دایتو ریو را آموزش داد. دو تن از بهترین شاگردان وی موریهی اوشیبا (بینانگذار آیکیدو) و یانگ سول چوی (بنیانگذار هاپکیدو) بودند. اساتید برجسته دیگر آیکی جوجوتسو عبارتند از: هیسا تاکوما، موری هاکارو، کودو هوریکاوا، توکیمونه تاکدا (پسر تاکدای بزرگ)، کُندو کاتسویوکی و سایگو اوکاموتو هستند که پیشروترین مدرسان و اساتید این هنر رزمی به شمار می‌روند. دایتو ریو آیکی جوجوتسو چهار سطح شُدِن (پایین-ترین سطح)، چودن (سطح پیشرفته)، اکودن (بالاترین سطح) و هایدن (تکنیک‌های اسرار آمیز) دارد. در پایین ترین سطح اوکمی‌ها (افتادن و غلتیدن)، تای ساباکی (حرکت بدن)، ته ساباکی و آشی ساباکی (جابجایی دست‌ها و پاها) آموزش داده می‌شوند. در سطوح بعدی تکنیک‌های پایه‌ای و ترکیبیِ پیچیده شامل قفل مفصل و پرتاب همراه با جابجایی‌های خطی و دورانی آموزش داده می‌شوند. آیکی جوجوتسو زیر سبک‌های متنوعی دارد که توسط مدارس مختلف تدریس می‌شوند. یکی از معروف ترین آنها دایتو ریو آیکی جوجوتسو است که میراث سوکاکو تاکدا می‌باشد و اکنون توسط کاتسویوکی کندو در توکیوی ژاپن تدریس می‌شود.

واینم کلیپی از آیکی جوجوتسو...

 


دریافت
مدت زمان: 5 دقیقه 8 ثانیه
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی