علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

سلام
مبارزه تنها به زد و خورد خیابانی منتهی نمیشود،گاه با به چالش کشیدن افراد وارد عرصه ی مبارزاتی‌ای جدید میشویم!
مبارزه میتواند ورزشی،علمی،سیاسی و حتی فرهنگی باشد.
"روح سالم در جسم سالم است"
منتظر نظر دوستان هستیم.
یا علی.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

چقدر طول‌میکشه تو هنر های رزمی؟

یکی از سوالاتی که اغلب توسط هنرجویان در هنرهای رزمی پرسیده می شود این است که ....رسیدن به کمربند  مشکی چقدر طول می کشد؟

بیشتر افراد دوست دارند بشنوند که این کار تنها به یک یا دو سال حضور در کلاس نیاز دارد، اما حقیقت این است که سوء تفاهمات موجود درباره کمربند مشکی توقعات نابجایی به شاگردان داده است. امروزه ما می بینیم که بچه های خیلی کم سن و سال کمربند مشکی می بندند، مدارس هنرهای رزمی منتشر می کنند و گرفتن کمر بند مشکی در مدتی کوتاه را تضمین می کنند... این موارد سوالاتی را درباره معنای کمربند مشکی مطرح می کند و اعتبار درجه بندی های هنرهای رزمی را تهدید می کند. شاید در بسیاری از سیستمهای هنرهای رزمی بویژه در نتیجه مسائل اقتصادی به مرور زمان از اهمیت درجه کمربند مشکی کاسته شده است اما استاندارد های جهانی درآیکیدو در سطح بالایی باقیمانده است.

یک سیستم درجه بندی پایه وجود دارد که کمربندهای رنگی مبنای شناخت این درجه ها می باشد. کمربند مشکی نشانه اولین تکمیل مرحله آموزش است. ده سطح کمربند مشکی برای سطوح پیشرفته تر وجود دارد. اولین سطح کمربند مشکی شودان نام دارد که به معنی سطح اول یا مرحله آغازین است. دست یافتن به کمربند مشکی حکایت از کار سخت و همچنین سطحی از موفقیت دارد که شما می توانید به آن افتخار کنید. اما شودان واقعا فقط مرحله آغازین فراگیری مهمترین دروس آیکیدو است. این درجه نشان می دهد که شما در اغلب تکنیکها مهارت دارید اما مسئله مهمتر این است که شما خودتان را باید وقف تمرین و کار سخت کنید. کار ساده ای نیست، روزی میرسد که شما دیگر خیلی به دنبال کمربند مشکی نیستید که به آن دست پیدا کنید. افرادی که به کمربند مشکی می رسند در می یابند که کمربند به اندازه درسهایی که در طول این مسیر فرا گرفته اید اهمیت ندارد.

 درجه ها توسط شاگرد به دست می آیند ولی توسط مربی به او اهدا می شود. مربی می تواند تمام عواملی که یک کمربند مشکی را می سازد شناسایی کند و باید با نمایش خود اعتماد او را جلب کند. عواملی شامل رفتار ، شخصیت، بلوغ و درون سازی مهمتر از مهارتهای جسمانی و تکنیکها می باشند. بطور مثال هنگامی که از طریق تجربه یاد می گیرید که یک ناگه را انجام دهید و در این کار مهارت خود را تکمیل می کنید، متوجه می شوید که همین اصول می تواند برای دستیابی به سایر اهداف خارج از تشک تمرین نیز به شما کمک کند. تلاش برای رسیدن به کمال انسانی در تمام ابعاد انسانی یک علامت کمر بند مشکی است. این بدان معنا نیست که کمربند مشکی ها خطا و اشتباهی ندارند. آنها کسانی هستند که برای پیشرفت خودشان تلاش می کنند. کسانی که دنبال درجه نباشند اغلب عملکرد بهتری دارند و تحت تاثیر شکست های گذرا قرار نمی گیرند. مسیر رسیدن به کمربند مشکی با انگیزه و اشتیاق شروع می شود، اگر برای انجام کارهای بزرگ پشتکار و تعهد داشته باشید، انگیزه شما نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی