علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

سلام
مبارزه تنها به زد و خورد خیابانی منتهی نمیشود،گاه با به چالش کشیدن افراد وارد عرصه ی مبارزاتی‌ای جدید میشویم!
مبارزه میتواند ورزشی،علمی،سیاسی و حتی فرهنگی باشد.
"روح سالم در جسم سالم است"
منتظر نظر دوستان هستیم.
یا علی.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

آیا‌آیکیدو کاربرد داره؟سؤالی خاص+پاسخی ناب


شاید سوالی مطرح بشه برای هنرجوها و دیگران که میخان در مورد آیکیدو بدونن اونم اینکه.... آیکیدو خب کاربردی داره؟میتونه در مقابل ورزش های ترکیبی تاب بیاره؟
هه...واصلا چرا مسابقات مثل تکواندو کاراته و بوکس در جوامع مختلف و بین المللی به صورت رسمی  نداره؟آیا مشکل از ورزشه؟
{البته میدونم این سوالات بارها از محضر اساتید بزرگوار پرسیده شده ولی (سؤالی در دل این پرسش نهفته!اینکه آیا باید حتما به صورت عملی کاربردی بودن آیکیدو رو نشون داد؟)میخام  یه جور دیگه جواب داده بشه...که در ادامه بهش اشاره میکنم}

برای پاسخ به سؤال اول این جمله کافیه که:«پدر آیکیدو ،مدتی آموزش نیروی دریایی ارتش ژاپن رو به عهده داشته» واین یعنی به زبونه خودمون تکاورای نیروی دریایی رو تربیت میکرده وآیکیدو جواب خودشو پس داده.
غیر از این، اگه می‌خواید کارآیی حقیقی آی‌کی‌دو رو متوجه بشید کافیه تو پیشینه اون مطالعه کنید. پیشینه این رشته محصول دورانیه که در اون مسابقات قفس و رینگ و دعواهای خیابانی و هنرهای رزمی ترکیبی و چاقو‌کشی و غمه بدست بودن، بچه بازی به حساب می‌اومده. منظورم دوران فئودالی ژاپن یا حاکمیت شوگون‌ها بر ژاپنه. غمه که هیچ، شمشیر‌های برنده ،اونم بدست جنگاوران قهاری از ساموراییها که هنگام نبرد، برای مرگ و زندگی می‌جنگیدن نه برد و باخت و ناک اوت یا امتیاز گرفتن... اگه با اونا مقابله کنی، در یک چشم برهم زدن شرحه شرحه‌ات می‌کردن یا در اون دوران اگر نیت کشتن کسی را می‌کردن (او‌نم بی‌سروصدا) کافی بود یاغی های  نینجوتسو را اجیر کنن. باید جنگاور باشی تا از یک جماعت قاتل سرتاپا مسلح جان سالم به در ببری. پیشینه هزار ساله آی‌کی‌دو مولود چنین شرایط تاریخیه.
اگه یه خورده در پیشینه آی‌کی‌دو و تاریخ دوران فئودالی ژاپن مطالعه کنید متوجه می‌شید چرا این رشته اصلا محدود به رقابت نیست. غیر از این، فلسفه این هنر رزمی خیلی فراتر از مسابقات و فضای رقابتیه. اصلا فلسفه آی‌کی‌دو رو کنار بذاریم. تو این رشته یاد می‌گیری حلمه رو از نطفه خفه کنید. یا اگه تو چنگ حریف افتادید، قبل از این‌که به قدرت برسه، اون رو به کنترل خود در بیاری. با این اوصاف چنین رزمی رقابت براش معنا و مفهومی نداره تا بخواد مسابقات داشته باشد.
(جسارت نباشه ولی) اونی هم که می‌گن بعد از چهار سال مشکی می‌گیره، اونوقت تازه آیکیدو تو ذهن طرف متولد می‌شه.

عکس👇 زیر واقعا نمای 👇واقعی از 👇فضای مقابله👇 یک آیکیدو کار با👇 دیگر 👇مهاجمان رو نشون میده👇

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی