علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

سلام
مبارزه تنها به زد و خورد خیابانی منتهی نمیشود،گاه با به چالش کشیدن افراد وارد عرصه ی مبارزاتی‌ای جدید میشویم!
مبارزه میتواند ورزشی،علمی،سیاسی و حتی فرهنگی باشد.
"روح سالم در جسم سالم است"
منتظر نظر دوستان هستیم.
یا علی.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

معرفی مختصر تعدادی از ورزش های رزمی

معرفی مختصر تعدادی از ورزش های رزمی

ورزش های رزمی همیشه دوستداران و طرفداران خود را داشته است. این ورزش ها، توجه علاقه مندان را هم از لحاظ ورزشی و هم از لحاظ کاربردهایی برای دفاع شخصی دارند، به خود جلب کرده است. این شاخه ورزشی در ابتدا برای دفاع از خود در برابر مهاجمین و جنگجویان مورد استفاده قرار می گرفته ولی به مرور زمان به شاخه ای ورزشی و شامل تعداد بسیار زیادی رشته تبدیل شده است. اکنون قصد داریم تا ده رشته برتر هنرهای رزمی که بالاترین کارایی در دفاع شخصی را دارند به شما معرفی کنیم؛

ورزش های رزمی دفاع شخصی

کیک بوکسینگ:

کیک بوکسینگ هنر ترکیب دست و پاست و به چندین رشته تقسیم بندی می شود که یکی از معروفترین رشته های آن موی تای می باشد. بارزترین مشخصه این رشته این است که تمامی حرکات آن به صورت ضربه زدن می باشد و اجزایی که میتوان از آنها برای ضربه زدن استفاده کرد شامل مشت ها ، پا ، آرنج و زانو میشود.همچنین در این رشته در مقابل ضربه ها دو واکنش وجود دارد یکی دفاع و دیگری جاخالی دادن. با ترکیب حرکات دست و پا در این رشته میتوان سلاحی قدرتمند و مخرب را برا مقابله با حرف در درگیریها بوجود آورد .این رشته نیازمند قدرت بدنی بالا میباشد که از طریق تمرین و ممارست می توان به آن دست یافت. بیشترین حرکاتی که در این رشته بکار می رود ضربات مستقیم مشت و ضربه به ران پای حریف می باشد.

کاراته:

رشته کاراته بیشتر بر منحرف کردن ضربات حریف و سپس حمله  تاکید دارد.به عنوان مثال فرض کنید که حریفتان با چاقو به شما ضربه میزند.در این رشته ابتدا چاقوی حریف را منحرف کرده یا به نوعی از مسیر چاقو خارج می شوید و سپس با زدن ضربه ای به حریف خود آسیب می زنید. در این رشته علاوه بر زدن ضربه از گرفتن حریف و پرتاب او نیز استفاده می شود و کارایی بالایی در درگیری های خیابانی دارد.

آی کی دو:

این رشته شیوه ای بسیار جالب برای مقابله با حریف دارد و آن استفاده از نیروی حریف برای ضربه زدن به اوست به این معنی که فرد دفاع کننده با توجه به حرکتی که طرف مقابل او انجام میدهد با اجرای تکنیکی نیروی فرد را به ضد خود فرد استفاده می کند و به او آسیب می رساند.یکی از معروفترین اساتید این رشته استیون سیگال می باشد که دارای کمربند مشکی دان ۷ است. این رشته بسیار قدرتمند است و با حرکتی به ظاهر ساده می توان به حریف آسیبی جدی وارد آورد.

ینگ چون :

ینگ چون در سالهای اخیر بسیار معروف شده و طرفداران بسیاری هم پیدا کرده است که شاید مهمترین علت معروفیت آن بروسلی باشد. بروسلی آموزش هنرهای رزمی خود را تحت نظر استاد ایپ مان در رشته وینگ چون آغاز کرد و سپس با ترکیب حرکات این رشته و رشته های دیگر سبک جیت کان دو را پایه گذاری کرد. وینگ چون ورزشی است که در آن تقریبا از تمام نقاط بدن برای ضربه زدن استفاده می شود و سعی بر این است که ضربه از کوتاه ترین مسیر به حریف زده شود . بیشترین ضربات در این رشته ضربات تیغه و قسمت بیرونی کف دست می باشد.

جوجیتسو:

جوجیتسو از فنون قفل کردن و فشار بر مفاصل حریف استفاده می کند و بسیار موثر و قدرتمند می باشد.این رشته شباهت هایی به رشته آیکیدو و جودو دارد و هرکدام از آنها نقاط قوت خاص خود را دارند.

جیت کان دو:

همانطور که در بالا گفته شد مبتکر سبک جیت کان دو ، بروسلی یکی از بزرگترین رزمی کاران تاریخ می باشد . او این رشته را برای استفاده در درگیری ها و مبارزات ابداع کرد و در آن از موثرترین حرکات که دارای بیشترین قدرت آسیب رسانی می باشند استفاده کرد.

بوکس:

بوکس رشته ای بسیار عالی هم از نظر دفاع و هم از لحاظ هیجان می باشد.این رشته یکی از پرطرفدارترین رشته های رزمی می باشد.در این رشته فقط استفاده از مشت مجاز است.فرد می تواند با زدن مشت به صورت  و بالاتنه حریف به او آسیبهای جدی وارد کند.در این رشته بخاطر قدرت فوق العاده ضربات سعی بر این است که بجای دفاع کردن ضربات را جاخالی بدهند. از این رشته می توان در درگیری ها استفاده فوق العاده ای کرد زیرا افرادی که در این رشته فعالیت دارند دارای قدرت بدنی بالا و در عین حال چابکی فوق العاده هستند.

جوجیتسوی برزیلی:

 جوجیتسوی برزیلی ترکیبی از پرتاب های جوجیتسو و کنترل حریف بر روی زمین بوسیله قفل کردن مفاصل  و فشار بر نقاط حساس بدن است.به جرات می توان گفت که این رشته یکی از عالی ترین رشته های رزمی برای آسیب رساندن به حریف در درگیریهاست که با وارد آوردن نیروی بیش از اندازه بر بدن حریف باعث آسیب های جدی به حریف می شود.

کیسی:

رشته کیسی توسط Justo Dieguez  پایه گذاری شده است که در آن از فنون درگیری نزدیک مثل جوجیتسو و همچنین از هر وسیله  در دسترس (مثلا یک خودکار) استفاده می شود و هدف آن از کار انداختن حریف در کوتاه ترین زمان ممکن است.

کراو ماگا:

این رشته یک روش مبارزه ای است که در کشور اسرائیل پایه گذاری شده است.در این رشته هدف ایجاد جراحت به حریف با هر وسیله ای می باشد و در آن هر نوع ضربه ای مانند ضربه به بیضه آموزش داده می شود و هیچ قانونی در آن وجود ندارد.این ورزش خشن علاوه بر ارتش اسرائیل به تازگی در سازمان اف بی آی نیز آموزش داده می شود.

منبع:  tamamayar.com

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی