علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

سلام
مبارزه تنها به زد و خورد خیابانی منتهی نمیشود،گاه با به چالش کشیدن افراد وارد عرصه ی مبارزاتی‌ای جدید میشویم!
مبارزه میتواند ورزشی،علمی،سیاسی و حتی فرهنگی باشد.
"روح سالم در جسم سالم است"
منتظر نظر دوستان هستیم.
یا علی.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

آخه واقعا چرا آیکیدو؟

 

تاحالا پرسیدین از خودتون چرا آیکیدو؟

هنرجویان با پرداختن به آیکیدو، ویژگیهایی را که هر انسان در زندگی روزمره آن را می‌جوید، می‌یابند، ویژگی‌هایی از قبیل:....... اعتماد به نفس، آرامش، صبوری، احترام متقابل، سلامتی جسم و روان و نگرش ژرف. انتخاب نام آیکیدو بر این هنر رزمی خود نشان از هدف متعالی
آن دارد، آی (هماهنگی، عشق)، کی (نیروی حیاتی جهان هستی) و دو (راه). اما وقتی در زبان ژاپنی کانجی (الفبای واژه‌نگار زبان ژاپنی) حرف آی کنار حرف کی قرار می‌گیرد، کانجی آیکی شکل می‌گیرد که مفهوم آن «سراسر عشق» است. به عبارت دیگر آیکیدو از نظر مرحوم استاد اوشیبا «راه سراسر عشق» محسوب می‌شد. از دیگر تعابیری که بر این هنر می‌توان برشمرد: «راه برقراری نظم و هماهنگی روح با نظم جهان هستی» است.

ای بابا....چرا آخه آیکیدو؟😳

👇👇👇👇

💢اول💢
- با احترام شروع شده و با احترام پایان می‌پذیرد
مهمترین ویژگی آیکیدو احترام به طبیعت و مخلوقات خداست. به عنوان یک اصل در تمرینات هر بار که دو نفر با هم روبرو می‌شوند تا تمرینی را آغاز کنند، با عبارت «Onegaishimasu» «از شما تقاضا می‌کنم» به هم احترام گذاشته و از هم تقاضای تمرین می‌کنند و پس از پایان تمرین نیز با عبارت «Arigato Gozaimashita» «از شما سپاسگزارم» از یکدیگر تشکر می‌کنند که فرصتی برای تمرین با هم داشتند. این عمل در هر جلسه شاید چند صد بار رخ دهد تا در وجود و ضمیر ناخودآگاه هنرجویان حک شود تا بدانند حتی به دشمن باید احترام گذاشت و از راه و رسم جوانمردی نباید دور شد.

💢دوم💢
- نسبیت و آیکیدو
اگرچه یک زبان مشترک برای همة آیکیدوکاها در جهان وجود دارد، اما در حقیقت این هنر تابع نسبیت است و افراد مختلف با ذائقه‌های مختلف و آناتومی‌های متفاوت، فنون را به گونه‌های متفاوت اجرا می‌کنند، که می‌توان از آنجمله با کوچک و بزرگ بودن دایره‌ها و کره‌ها در اجرای فنون، گامهای بلند و کوتاه، جهش یا عدم جهش در هنگام اجرا، سرعت یا آرامش و بسیاری مؤلفه‌های دیگر اشاره کرد، اما آنچه در مجموع جزء اصول است، شکست یکنواختی در حرکت حریف، در اختیار گرفتن مرکز کنترل، محور و مرکز ثقل اوست که در همه مشترک است. این نسبی‌بودن سبب شده تا سبکهای بسیاری در آیکیدو ایجاد گردد، که خود به رشد و تکامل حرکتی آن کمک بسیار کرده است.

💢سوم💢
 اگر فقط از جنبة فیزیکی بخواهیم آیکیدو را معرفی کنیم، باید گفت هنری‌ست شامل یک سری تکنیکهای پرتابی و قفلی که ریشه در هنر رزمی جوجوتسو و کن‌جوتسو داشته و توسعه یافته‌اند. در آیکیدو هرگز حمله نکرده و به مهاجم ضربه نمی‌زنند بلکه فقط از انرژی خود او در جهت آرام کردن، خلع سلاح کردن و به تسلیم واداشتن و یا پرتاب خود وی استفاده می‌شود.
در جایجای فنون این هنر حرکاتِ دینامیک و پر انرژی به چشم می‌خورد که نشان از پویایی و روان بودن آن دارد.

بازم بگم؟

عکس زیر رو باز کن

دریافت
حجم: 11.1 کیلوبایت
توضیحات: دلیل سوم
 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی