علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

پرداختن به علوم دینی، ورزشی ،سیاسی و مذهبی تؤام با بصیرت

علم مبارزه + دانش هنر رزمی =》 زندگی آرام

سلام
مبارزه تنها به زد و خورد خیابانی منتهی نمیشود،گاه با به چالش کشیدن افراد وارد عرصه ی مبارزاتی‌ای جدید میشویم!
مبارزه میتواند ورزشی،علمی،سیاسی و حتی فرهنگی باشد.
"روح سالم در جسم سالم است"
منتظر نظر دوستان هستیم.
یا علی.

طبقه بندی موضوعی
آخرین نظرات
نویسندگان

در روز مباهله چه گذشت؟

در روز مباهله...

مباهله یک رفتار سیاسی پیچیده بود، نصارای نجران وقتی موضوع مباهله را مطرح کردند بر اساس یک حادثه و تعصب نبود، آنها با 60 نفر از اکابر نصارای نجران، آمده بودند که در عاصمه قلمروی اسلامی پیامبر اکرم (ص) شبهه ای را در دامنه اسلام پهن کنند. درواقع نفس طرح موضوع مباهله برای ترک انداختن به اعتقادات مردم بود. چرا که آنها می دانستند پیروزی و یا شکست در مباهله از چهار حالت خارج نیست. یا نفرین هر دو قوم مستجاب می شود و یا یک قوم پیروز میدان خواهد بود و یا دیگری شکست دو طرف را در پی داشت. این یک اقدام متاثر از ریسک هوشمند بود، چون در سه حالت پیروزی با نصارای نجران است، اگر پیامبر نفرین کند و مستجاب نشود و آنها نفرین کند و مستجاب نشود جامعه عرب است و دین اسلام و پیامبر اکرم (ص) زیر سوال می رود.

 

اما اگر نفرین پیغمبر (ص) مستجب نشود همه جامعه عرب، مسیحی می شوند و اگر نفرین رسول خدا (ص)کارگر شود تنها 60 نفر از مسیحیان مسلمان می شوند، به همین سبب وقتی موضوع مطرح شد، پیامبر اکرم(ص) لحظاتی درنگ کردند و بلافاصله وحی نازل شد،
«فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَکُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَکُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَکُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل‌لَّعْنَتَ اللَّـهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ.»

مباهله مبارک.فمن حاجک

وقتی پیامبر از سوی پروردگار این سخن را ایراد کردند، موجی که در جمعیت اعراب و مسلمان ایجاد شد، بیشتر از نصارا بود، چرا که مسیحیان نجران می دانستند پیامبر بر حق است اما لج کردند و دنبال شکست و شبهه انداختن در باور و اعتقادات مردم بودند.
 پس صحبت های پیامبر اکرم (ص) جامعه عرب در تفکر این بود که چه کسانی در زمره جان و نفس رسول الله (ص) قرار می گیرند و آیات الهی از چه افرادی حمایت کرده است.

مهر تایید بر حقانیت دین اسلام در روز مباهله
 فردای روز بیست و چهارم ذی الحجه، وقتی سپیده سر زد، پیامبر (ص) عبای خود را بین دو درخت بیرون شهر بردند پهن کردند و  اهل بیت (ع) را یعنی تمام هستی اسلام را زیر عبا جمع شدند، پس از آن وقتی پیامبر(ص) پیش به سوی مکان اجرای مباهله رفت ، مسیحیان نجران به اتفاق بر حقانیت و پیامبر بودند حضرت محمد (ص) مهر تایید زدند ولیکن از ایشان اذن خواستند تا مسلمان نشوند.
با توجه به اینکه آیه تطهیر در روز مباهله بر پیامبر اکرم (ص) نازل شد،  بعد از مباهله پیامبر اکرم (ص) فرمودند:«اگر من نفرین می کردم و همه آمین می گفتند، خط عذاب از مدینه تا نجران همه را نابود می کرد.»

مطالب مباهله و مفهوم شناسیش واقعا کار هر کسی نیست
یک اتفاق تاریخی و سیاسی که اثبات میکنه حقانیت پیامبر رو
حقانیت اسلام رو
حقانیت حضرت علی رو
و شبهه افکن دشمنان و نوع رفتار دشمنان در برابر اسلام
یعنی یک اتفاق تاریخی که همچنان ما میبینیم دشمنان ازش استفاده میکنن و ما باید یاد بگیریم کمی با تحقیق باشیم تا بتونیم پاسخ بدیم به اینگونه رفتار دشمنان

تحلیل سیاسی یعنی داشتن بصیرت یعنی اینکه همه اتفاقات اطراف رو طوری نگاه کنین که بازی نخورید
از یک خبر ساده گرفته تا پیچیده ترین ها همشون فکر پشتش هست و باید فکر کنیم به اون فکرهای پشت اون اتفاق و خبر

مباهله نتایج زریادی داشته اگه کامل بررسی بشه
مثل حضور حضرت زهرا سلام الله در عرصه ی سیاست
و ...

مباهله مبارک

💢عظمت حضرت زهرا علیهاالسلام👇

درعربستان پیش از اسلام، زن هیچ جایگاهی نداشت. زن به عنوان کنیزی که در خدمت مرد قرار می گرفت تا کارهای خانه اش را انجام دهد، ایفای وظیفه می نمود.
او در مسائل اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و غیره حق دخالت و اظهارنظر نداشت. در چنین شرایطی بود که اسلام ظهور نمود، دیگر به جنس انسان اهمیتی نمی داد بلکه انسانیت وی حائز اهمیت بود. زنان صاحب حق و حقوقی شدند و دیگر کمتر مورد ظلم قرار می گرفتند. در چنین شرایطی که دختران زنده به گور می شدند و برای زنان در جامعه هیچ شخصیتی قائل نبودند.

🌀حضرت زهرا علیهاالسلام پا به عرصه هستی نهاد و همگان از کارهای پیامبر(ص) نسبت به ایشان تعجب می نمودند. پیامبراکرم با آن مقام مادی و معنوی، خم شده و دستان دختر خود را می بوسید و به او احترام ویژه می گذاشت. البته خیلی ها به اشتباه تصور می کنند که ارزش حضرت به خاطر این بوده است که ایشان دختر نبوت، همسر ولایت و مادر امامت بوده اند. حال آنکه باید در نظر داشت که ایشان شایستگی و ارزش آن را داشته که در این مسندها جای گرفته است.با بررسی تاریخ روز مباهله پی می بریم که خود حضرت زهرا(س) آن قابلیت را داشته و از مقام والای معنوی برخوردار بودند که به همراه پیامبر(ص) به مباهله می روند. چرا که در درگاه الهی قرب داشته و دعا یا نفرین ایشان به استجابت می رسید.

❌مباهله با مسیحیان نجران کار ساده ای نبود که با هر زن و مرد عادی بتوان آن را به اجرا درآورد بلکه افراد شرکت کننده در مباهله باید به درجه ای از حق و یقین رسیده باشند که خدای  متعادل درخواست آنان را پاسخ گوید.این که حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام در مراسم مباهله شرکت داشته، حاکی از عظمت شخصیت ایشان می باشد.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی